News/갈라 뉴스 (kor)

#24.2. 타운스타 (townstar) AMA 정리

Protoss 2022. 2. 24. 21:51

암호화폐의 정보 비대칭성을 해결하고자, 디스코드 질의 응답을 일부 정리했습니다.
짧은 시간 정리해서 일부 의역 등이 있을 수 있습니다.

 

Q: 현재 TOWN의 문제에 대해서

A: 현재 TOWN의 경제 생태계를 좌지우지는 사람이 약 500명입니다. 매우 높은 보상을 매일 받고 있습니다. 대부분의 유저는 적당한 양이며, 감당할 수 있는 정도입니다.

그렇기 때문에 우리는 갈라 파워 컨셉에서 타운을 떼어놓는 것 (디커플링)을 고려중입니다. 그리고 타운파워를 새로 만들까 합니다.

  • 갈라 파워: 배치할 수 있는 NFT 수를 정할 것이며, GALA 수량에 따라 결정될 것
  • 타운 파워: 총 보상량을 결정할 것이며, TOWN에 의해 결정될 것

There are about 500 people who essentially control the TOWN economy because of mega high reward.

Most users earn a bit of TOWN every day, but its not huge and is very much sustainable.

So, we are thinking of decoupling TOWN from the Gala Power concept...and creating a new thing called "Town Power”

I think that the top is about 22k TOWN, IIRC

So, what we are thinking is this....

  • Gala Power will control the amount of NFTs you can place...this will be based only on GALA
  • Town Power will control total earnings, and be based entirely on TOWN

 

 

Q: 이건 썩 유쾌한 소식이 아닙니다. 갈라 파워 레벨을 올리는데 5,000 갈라가 필요하는데 이러한 제도는 오직 고래들에게만 좋게 될까 걱정됩니다.

This is really really not great news - @BitBender how can you suggest this without knowing it takes 5,000 gala per gala power level - that is such a steep cost of entry and helps whales - which was the reason you said this was a thing

A: 인지하고 있습니다. 처음 계획한 것이 아니며, 어떻게 수정해서 더 나은 버전을 만들 수 잇을까 기대합니다.

어느 정도의 원만한 커브가 있지 않을까 싶은데, 이것이 여러분과 얘기하는 이유입니다.

A: Yeah, that wasn't that way in the initial proposal and I know I would absolutely like to see it revisited.

It was initially a smoother curve...I would like to see it come back to that.

This is why we have these discussions though

 

Q: 그러니까 문제는 타운 인플레이션이 너무 빠르다는 말인가요? 만약 사용자가 벌 수 있는 타운 총 수량을 직접 제한하면 어떨까요? 모두가 보상의 일부를 받을 수 있게 말입니다.

So the problem is the supply of TOWN is inflating too fast right? What if the amount of TOWN created in a day was tied to the amount of players more directly. Everyone who plays gets a portion of that new pie?

A: 이런 아이디어의 문제는 nft 보상량에 영향을 준다는 것입니다.

만약 누군가 이 nft가 100타운을 준다고 한다면, 우리는 그것을 바꾸고 싶지 않습니다.

A; The problem with that is it would impact the per-nft earnings.

So, if someone bought an NFT and they were told it is 100 TOWN/day, then we need to make sure we don't impact that.

 

Q: 도전 과제 난이도에 따라 (challenge points)와 보상 가능량 (earning potential)을 올리면 어떨까요? 예를 들어, 더 많은 보상을 받고 싶으면 더 많은 미션을 깨야하는 겁니다!

Q: Why not tie and increase the challenge points to earnings potential??? Like the higher your earnings potential, the more points needed to complete the challenge. Instead of 1000, make it dynamic based and tied on the potential earnings ..

A: 우리 팀 채팅을 그만 읽으세요! 이러한 아이디어를 유출한 적이 없습니다! (농담)

A: STOP READING OUR SLACK MESSAGES! YOU AREN'T SUPPOSED TO KNOW ABOUT THIS IDEA!!!

 

Q: 이러한 아이디어가 진짜 사용자를 이탈하게 하고, 게임 내 치팅을 늘리는 결과로 이어지지 않을까 걱정됩니다.

Q: This will only cause loss in players and cheaters win on all sides

A: 이 아이디어 뒤에는 수많은 것들이 복합적으로 작용합니다 (즉, 그러한 사태를 막을 것이라는 뜻)

There is a TON of back-end tech on this coming into plauy

 

Q: 하루 벌 수 있는 타운양에 제한을 두면 안되나요?

Q: Could you not just do a cap on TOWN you earn a day?

A: 그건 사실상 동적 물량 (수량이 변화하는) 입니다. (타운 총 수량은 정해져 있다는 뜻인듯)

A: This is functionally a dynamic cap

 

Q: 고래들이 실제로 토큰을 팔고 있나요? 그게 문제인가요?

Q: But are whales dumping? Is that the “problem”?

A: 일부 고래는 확실히 그러고 있는 듯 합니다

A: Some are, sure.

 

Q: 그러면 타운이 파워를 위해 얼마나 필요할까요?

Q: how much Town would be required for each Power level in town?

A: 조만간 토론을 위한 프로포절에서 볼 수 있을 겁니다.

A: You will see this in the proposal for discussion